Informasjon om svinn

Viktig informasjon rundt retningslinjer og prosedyrer for mopper og kluter

Ansvarlige plikter å sette seg selv og renholderne inn i disse retningslinjene. Alle ansatte som håndterer mopper og kluter bør være opplært og oppdatert på gjeldende rutiner. 

SVINN PÅ MOPPER OG KLUTER

  • Alle mopper og kluter eies av Nor Tekstil.

  • Alle rene og skitne mopper og kluter skal returneres ukentlig.

  • Alle kunder blir svinnfakturert for mopper og kluter som ikke er levert tilbake innen 90 dager.

  • Dette fanges opp ved at alle mopper og kluter er unike og er merket med chip.

  • Mopper og kluter blir registrert ut på kunde ved levering og inn på kunde etter henting.

  • Rene mopper og kluter dere ikke får brukt må derfor returneres i god tid før 90 dager.

  • Alle brukte og rene kluter og mopper returneres til avtalt hente- og leveringssted.

  • Alle mopper og kluter ligger klare innen avtalt hente- og leveringsdag.

  • Store mengder rene mopper og kluter skal ikke oppbevares på et kott eller et lager.

  • Ta en vurdering på om dere kan redusere beholdningen dersom det ofte blir mye til overs.

  • Det skal kun benyttes transparente poser (ikke sorte søppelsekker), slik at ikke mopper og kluter som returneres blir kastet i søpla.

  • Avvik skal rapporteres inn til Nor Tekstil kundeservice samme dag.

  • Dersom din kunde har høyt svinn, må du gå igjennom rutinene på nytt med renholder.

  • Dersom din kunde har stengt må Nor Tekstil varsles.

For å forebygge svinn og kostnader rundt dette anbefaler vi i Nor Tekstil at følgende informasjon skrives ut og henges på alle deres lokasjoner.