Informasjon om svinn
Viktig informasjon rundt retningslinjer og prosedyrer for mopper og kluter
Ansvarlige plikter å sette seg selv og renholderne inn i disse retningslinjene. Alle ansatte som håndterer mopper og kluter bør være opplært og oppdatert på gjeldende rutiner.
SVINN PÅ MOPPER OG KLUTER
Alle mopper og kluter eies av Nor Tekstil.
Alle rene og skitne mopper og kluter skal returneres ukentlig.
Alle kunder blir svinnfakturert for mopper og kluter som ikke er levert tilbake innen 90 dager.
Dette fanges opp ved at alle mopper og kluter er unike og er merket med chip.
Mopper og kluter blir registrert ut på kunde ved levering og inn på kunde etter henting.
Rene mopper og kluter dere ikke får brukt må derfor returneres i god tid før 90 dager.
Alle brukte og rene kluter og mopper returneres til avtalt hente- og leveringssted.
Alle mopper og kluter ligger klare innen avtalt hente- og leveringsdag.
Store mengder rene mopper og kluter skal ikke oppbevares på et kott eller et lager.
Ta en vurdering på om dere kan redusere beholdningen dersom det ofte blir mye til overs.
Det skal kun benyttes transparente poser (ikke sorte søppelsekker), slik at ikke mopper og kluter som returneres blir kastet i søpla.
Avvik skal rapporteres inn til Nor Tekstil kundeservice samme dag.
Dersom din kunde har høyt svinn, må du gå igjennom rutinene på nytt med renholder.
Dersom din kunde har stengt må Nor Tekstil varsles.
For å forebygge svinn og kostnader rundt dette anbefaler vi i Nor Tekstil at følgende informasjon skrives ut og henges på alle deres lokasjoner.